SEAT SAI 70
Õigluse nimel peab ära märkima, et mõned sõiduautod (õigupoolest
mõni tuhat) valmistati Hispaanias ka enne teist ilmasõda, nimelt Hispano-Suiza
tehases Barcelonas ja lennukimootoritega paralleelselt. Need maanteeraketid maksid aga hingehinda ja tehtigi peamiselt ülirikaste ootusi ja võimalusi silmas pidades.
9. mail 1950 aga loodi Franco initsiatiivil FIATi nupumeeste
(Hispaania inseneride esimene põlvkond
nühkis siis veel koolipinki) ning Itaalia kapitali kaasabil Sociedad Española
de Automóviles de Turismo S.A. ehk SEAT. Esialgu laskis gaudillo itaallastel
omatahtsi möllata, aga kui 1953-l aastal tuli liinilt esimene sedaan SEAT 1400,
mille müügiedu oli ettearvatult tagasihoidlik, sekkus Franco otsustavalt ja tellis
VW põrnika eeskujul auto, mis pidi vastama kolme kriteeriumile:
- Autot olgu võimalikult odav toota
- Auto olgu võimalikult säästlik
- Konstruktsioon olgu nii primitiivne, et külasepp saaks selle parandamisega hakkama.
Aastal 1957 jõudis seni suhteliselt tühjadele maanteedele kaksikmudel SEAT600 (Itaalias FIAT600), mis lõpuks ometi pani hoogsa
majanduskasvu ehk „Hispaania ime“ lainel tärkava keskklassi ratastele.
Venelased vaatasid et ohoo kui tore odav auto ja tegid omale samasuguse.
Venelased vaatasid et ohoo kui tore odav auto ja tegid omale samasuguse.